2012. november 11., vasárnap

Day & Night Makeup - Sminkoktatás by Adryenka

Day & Night Makeup
Egyik ismerősöm megkért, hogy tanítsam meg, hogyan sminkelje magát. Ennek keretein belül készítettem el ezt a nappali, és "éjszakai", azaz party sminket. Ez igazából nem két különböző smink, az arc mindkét oldalon egyforma, csak az egyik szemet (day) natúr színekkel, sokkal szolidabban árnyaltam, míg a másikat (night) erősebben, sötétkékkel és lilával.

Az egész "oktatás" az arcápolási alapokkal kezdődött. Könnyű dolgom volt, mert Borinak nagyon szép, egyenletes bőre van, így ezzel nem kellett sokat foglalkozni. Mivel nagyon szép, sima, se nem száraz, se nem zsíros bőre van, ezért nincs szüksége alapozóra sem. Nem kell elfednie semmilyen bőrhibát, maximum az arc színének kis mértékű kiegyenlítésére van szüksége.

Ehhez nincs feltétlenül szükség alapozóra, de ha valaki szeretne alapozót használni, akinek ilyen bőre van, akkor mindenképpen könnyű fedésű, hidratáló alapozót válasszon magának. Erre a célra tökéletesen megfelelnek a színezett hidratálók, illetve a BB krémek is (én koreait preferálom), illetve ha enyhén zsíros valakinek a bőre, akkor a por állagú alapozók. 

Mivel fotót is szerettünk volna készíteni, én most kivételesen mégis alapozót tettem rá, a színezett hidratáló kréme helyett, de ebből tényleg csak egy enyhe fedésűt választottam. Meghatároztuk a bőrszínét, és elmagyaráztam neki, hogy hogyan kell alapozót választani.

Ezután megkértem, hogy mutassa meg, hogy milyen sminktermékei, illetve eszközei vannak. Én elmondtam neki, hogy szerintem mi az amire még szüksége lehet. Amit a leginkább hiányoltam a készletéből, az a szemhéjalapozó. Elmondtam neki, hogy miért fontos és milyet érdemes venni belőle. (Nagyon meg vagyok lepődve, hogy a barátnőim 80%-a sosem hallott még róla...)
Meglepő módon ecsetekből eléggé felkészül volt, annak ellenére, hogy nem nagyon sminkeli magát. :) 

Aztán következett a rajzolás, azaz az elméleti oktatás. Egy papírra felskicceltem egy arcot, és azon mindent berajzoltam, hogy mit hova kell tenni, elmagyaráztam nagyjából, hogy melyik ecset mire való. Egy pár alapvető szemfestési technikát is elmagyaráztam, szintén rajzokkal kiegészítve.

Ezután következett a gyakorlat. Mivel Bori nem nagyon festi magát, eléggé visszafogott lány és alapvetően is szép, nagyon természetes arca van, nem akartam nagyon erős sminket készíteni neki. Inkább a kétféle szemfestés elsajátítása volt a fő cél. A sminkelésnél már a saját termékeimet használtam, de sikerült olyan színeket kiválasztani a szemfestéshez, amihez hasonlóval ő is rendelkezik, így később ő is el tudja készíteni magának.

Bori kézitükörrel a kezében leste a folyamatokat. Mindent részletesen elmagyaráztam újra sminkelés közben is, hogy mit hova kell tenni, milyen sorrendben, milyen ecsetet érdemes használni. 

A nappali smink alkalmas suliba is, és munkába is, de mivel kicsit fényesebb textúrájú szemhéjpúdert használtam, nála ez akár szolidabb alkalmi smink is lehet.

Day

Megmutattam neki, hol van a mélyítővonal, és hogy szemformájának megfelelően pontosan hova érdemes szemhéjpúdert tenni. Megmutattam neki a belső szemzúgot is, amit világosabb szemhéjpúderrel érdemes kiemelni, illetve azt is, hogy hogyan árnyékolja a szeme külső szélét.

 

Az esti / party smink nála inkább tényleg csak bulizásnál jöhet szóba. 

 


Ennél a szeménél kifejtettem a satírozási technikát, illetve a highlihgtot is. Elmagyaráztam neki hogy a színeknek belülről kifelé fokozatosan kell sötétednie, hogy legalább két-három színt érdemes használni, és ezeket hogyan kell összemosni. Itt felhívtam a figyelmét arra is, hogy a szemet nem csak felül, hanem alul is ki kell festeni az alsó szempillák tövében, mert csak úgy lesz kerek egész.


Mivel neki is genetikailag mély és karikás a szemgödre, ezért a szem alatti területen korrektorozásra volt szükség, ugyanis ezt nem tudta elfedni az alapozó. Mivel sajnos nekem is ugyanilyen, én rögtön tudtam neki erre terméket javasolni, hiszen én már nagyon sok mindent kipróbáltam. Érdemes a bőrnél enyhén világosabb korrektort használni ezen a területen, hogy optikailag kicsit megemelje a besüllyedt részt. A korrektornak erősen kell fednie, hogy eltakarja a karikákat, de krémesnek is kell lennie, hogy ne üljön be a szem alatti kis ráncocskákba sem. 
A korrektort a szem alatt úgy lehet szépen eldolgozni, hogyha egy fejére állított háromszöget képzelünk el a szemünk alá, és ennek a tetejére húzunk egy-két csík korrektor, majd lefelé szépen eldolgozzuk, belemasszírozzuk a bőrbe. Erre a legszuperebb eszköz pedig a gyűrűsujjunk. :)


Ezután feltettem a kontúrt, pirosítót, highlightert és kifestettem az ajkait. Közben elmondtam neki, hogyan lehet tartósabbá tenni az ajakfestést. (zsepi + púder) Mivel amúgy is szép, hosszú szempillái vannak, azzal nem volt nehéz dolgom. Érdemes lett volna picit rágöndöríteni a pilláira, de szempillagöndörítő nem volt nálam.

Ilyen lett a kész smink:


Sajnos előtte képet nem csináltam, így ti nem nagyon érzékelitek a változást, de mindketten nagyon elégedettek voltunk a végeredménnyel. Főleg a party smink része hozott elég jelentős változást, teljesen megváltoztatta Bori karaktrét. :)

Nektek hogy tetszik? 
Melyik tetszik jobban, Day vagy a Night változat?

8 megjegyzés:

  1. Nem tudok választani, mindegyik nagyon tetszik :-)
    A szemhéjalapozót egyébként tényleg sokan nem ismerik! Néhány hete az egyik munkatársam kérdezte, hogy nekem miért marad meg ilyen szépen délután is a szemfestés, és amikor említettem a szemhéjalapozót, mondta hogy soha nem is hallott még róla - azóta már ő is használja :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is igyekszem, terjeszteni az igét. :)

      Törlés
  2. http://aprod.hu/hirdetes/urban-decay-sminkpaletta-szemfestek-primer-IDC4Vz.html
    ez igazi vagy hamis? :O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez alapján a kép alapján akár eredeti is lehet, de ennyiért sajnos nem hiszem. Mivel ez a legnépszerűbb paletta a világon, ezért ennek a hamisítására nagy gondot fordítanak, és már szinte tökéletes hamisítványok születnek. De az alapanyag, amikből a festékek készülnek mégsem ugyanaz. :( Igazából ha megnézed az eladó többi termékét, akkor eléggé gyanús lesz, szóval én nem hiszem, hogy ez eredeti, és nem ajánlanám a megvételét.

      Törlés
    2. értem :S még jó,hogy nem mentem bele az üzletbe. valahogy gyanús volt. :S köszönöm :)

      Törlés
  3. A Day nagyon tetszik, szép lett nagyon Bori! A Night csak azért nem jön be, mert nem preferálom a lila szemfestést, de ettől eltekintve nagyon ügyes! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...